Montáž, servis a prestavba auta na plyn
All4car

Mnohé zdanlivo nezrealizovateľné práce sú pre nás výzvou ...

 

Naše Svetové prvenstvá v montážach LPG

 

Viackrát sme vás v našich článkoch informovali o tom, že niektoré typy áut sme na plyn prerábali ako prví, a to nielen v rámci Slovenska, ale aj v rámci celého sveta. Vážime si túto možnosť, za ktorú vďačíme hlavne firme Prins a ich špičkovým technológiám, v ktorých sú väčšinou prví v rámci sveta. Veríme, že pre vás - pre našich zákazníkov, je práve toto silným dôkazom našej vôle o uspokojenie zákazníka, vôle zvýšenia našej profesionality a maximalizovanie kvalitne odvedenej práce. Ale dosť o nás, nech za nás hovoria činy. Prinášame zoznam vozidiel, ktoré sme montovali ako prví. Veríme, že zoznam bude postupne narastať aj vďaka vašim požiadavkám.

 

 

 

 

Mazda 6 2013 2,0 107 SKYACTIV

Tento rok sme mali možnosť prerábať Mazdu 6 2013 2,0 107 SKYACTIV. Do tohto vozidla sme montovali prívstrekový systém KME. Po zdĺhavejšom nastavovaní sa nám to podarilo dotiahnuť do konca a auto bolo odovzdané zákazníkovi. V priebehu používania sa vyskytla potreba odstrániť niektoré nedostatky, na ktoré ukázalo až dlhšie používanie vozidla. Aj to je daň za to keď sa montuje vozidlo s určitým typom motora s priamym vstrekom na LPG ako prvé vozidlo vôbec. Samozrejme v takýchto prípadoch klientov vopred pred montážou na to upozorňujeme, a ak s tým súhlasia, tak vyrábame systém pre dané vozidlo. Dopadlo to tak, že klient ku nám auto doviezol a my ako dodávateľ sme problémy odstránili a systém upravili a doladili. Aj keď to bolo časovo a pracne veľmi náročné, tak sme sa ku problému postavili čelom a problémy vyriešili. Chcem upozorniť, že sme to zvládli aj vďaka maximálnej trpezlivosti klienta za čo mu aj touto cestou ďakujeme. Vďaka ochote klienta môžeme systémy na tieto vozidlá montovať bez ďalších problémov a klienti si môžu dať tieto nové vozidlá prestavovať na LPG. Podobné autá s týmto motorom môžeme tak montovať už oveľa pohodlnejšie, keďže sme dokázali urobiť systém na toto auto. V súčastnosti je možnosť na tento motor namontovať systém PRINS DLM a teda kvapalnú fázu vstrekovania cez pôvodné benzínové vstrekovače.

 

 

Infinity Q50 3,5 V6 225kW hybrid, prestavba hybridu na LPG

 

 

Infinity Q50 3,5 V6 225kW hybrid

V júni 2018 prišlo ku nám vozidlo od nášho dlhoročného zákazníka. Po montážach Subaru Outback, Mazda Cx-9, si zákazník zaobstaral naozaj v našich končinách neobvyklé vozidlo. Je to Infinity Q50 hybrid. Po obhliadke vozidla sme sa rozhodli montovať systém PRINS. Vzhľadom nato, že vozidlo je hybridné a už aj tak priestoru pri motore bolo naozaj málo bola táto montáž naozaj výzvou. Po premyslení všetkých detailov sme sa spolu so zákazníkom rozhodli do montáže pustiť. Montáž bola časovo náročnejšia, ale našťastie sa všetko podarilo a vozidlo sme mohli odovzdať spokojnému majiteľovi. Majiteľ vozidla nám dokonca potvrdil, že do tohto vozidla bolo LPG namontované ako prvé na svete!

 

 

 

Kia Sportage 2017 1,6 V4 130kW

 

 

Kia Sportage 2017 1,6 V4 130kW kod m. G4FJ

Toto vozidlo prišlo k nám na montáž LPG v marci 2018, vozidlo bolo z Čadce. Pre toto vozidlo sme mali viacero možností systémov. Bolo však špecifické jednou vecou a to bola zmena sériového výkonu. Keďže vozidlo malo zvýšený výkon (software v benzínovej riadiacej jednotke už bol upravovaný), nebolo možné namontovať LPG systém od výrobcov LPG, lebo tieto systémy sú robené iba na sériový (originálny) software. Museli sme preto systém LPG upravovať na dané vozidlo.Po premeraní na špeciálnom prístroji sme sa rozhodli pre systém KME SKY NEVO. Tento systém je s prívstrekom benzínu. To znamená, že používa aj určité % benzínu pri prevádzke na LPG. Systém sa nám podarilo namontovať a vozidlo funguje bez problémov. Po montáži LPG tak ako u nás býva zvykom, aj toto vozidlo sme testovali na výkonovej stolici. Po zmeraní na výkonovej stolici sme zistili, že chiptuning, ktorý klientovi robila nemenovaná firma nebol prevedený tak ako deklarovali. Bol prevedený s podstatne nižším výkonom a preto sme na požiadavku zákazníka robili úpravu software motora a zvýšili sme výkon na cca 160kW.

 

 

Opel Astra 2014 1,6 V4

 

 

Opel Astra 2014 1,6 V4 125kW kod m. A16XHT

Vzhľadom na to, že vozidiel Opel sme prerobili niekoľko tak aj do tohto sme sa pustili ako do prvého auta na svete. Všetko bolo v poriadku až nato, že pri testovaní na výkonovej stolici odišla nečakane plynová jednotka systému tak sme nevedeli, kde je problém. Po dokončení vozidla v laboratóriu, kde sa musela špeciálne upraviť riadiaca jednotka plynu vozidlo odchádzalo zo servisu plne funkčné, či na plyn alebo benzín. Vozidlo patrilo majiteľovi z Čadce a prerábka bola vo februári 2018.

 

 

Mazda CX-5 2017

 

 

Mazda CX-5 2017 2,5 V4 141kW kod m. PY

Ďalšie vozidlo ako prvé na svete a asi zatiaľ najtvrdší oriešok :) Táto nová Mazda s priamovstrekovým motorov Sky-active prišla ku nám v januári 2018. Do vozidla sme opať montovali a upravovali systém KME SKY NEVO. Vzhľadom na to, že iný výrobca systém na toto vozidlo nemal. Po ťažkom nastavovaní a dolaďovaní systému sa nám v laboratóriu výrobcu aj toto podarilo dotiahnuť do úspešného konca. A auto slúži svojmu majiteľovi, ktorý je až zo Spišskej Novej Vsi.

 

 

Opel Insignia 2012 2,0

 

 

Opel Insignia 2012 2,0 V4 184kW kod m. A20NFT

Model tohto vozidla sme už montovali ako prvý na svete. Ale tam bol iný výkon motora. Toto vozidlo malo až 184 kW. Montovali sme systém KME SKY NEVO. Takisto prívstrekový systém. Po inštalácii vozidlo nefungovalo ako malo. Po konzultácii s výrobcom systému sa prišlo nato, že vozidlo ma riadiacu jednotku určenú pre americký trh. Takže sme museli prerobiť zapojenie. Po odstránení tohto problému vozidlo funguje bez menšieho problému. Táto prestavba sa realizovala v novembri 2017 a vozidlo bolo z Myjavy.

 

 

Škoda Rapid 2017

 

 

Škoda Rapid 2017 1,0 V3 70kW

Táto škodovka prišla ku nám z mesta Pezinok v októbri 2017. Mala najazdených cca 300 km. Keďže na toto vozidlo zatiaľ nebol žiadny systém vyvinutý, aj tu jedinou možnosťou bola montáž systému opäť od firmy KME a teda KME SKY NEVO. Špecifické veci sme museli upravovať priamo u výrobcu v laboratóriu. Vozidlo sa používa ako taxík, takže systém dostáva naozaj zabrať. Ale majiteľ je zatiaľ spokojný a systém funguje bez väčších problémov.

 

 

Renault Captur 2017

 

 

Renault Captur 2017 0,9 V4 99kW kod m. H4BA4

Taktiež pravdepodobne ako prvé auto na svete. Keď ku nám vozidlo prišlo iný systém výrobca nemal, pretože nebol vyrobený systém LPG pre toto vozidlo v rámci celého sveta. Preto do tohto vozidla s obsahom len 0,9 a turbom sme montovali a upravovali systém KME SKY NEVO. Všetko prebehlo v poriadku a zákazník odchádzal spokojný s vozidlom prerobeným na LPG. Celý proces prebehol v apríli 2017. Zákazník ku nám prišiel z Turčianskych Teplíc.

 

 

Škoda Superb 2015 2,0

 

 

Škoda Superb 2015 2,0 V4 162kW

Toto vozidlo sa prerábalo na základe požiadavky klienta, ktorý jazdí veľa dialničných kilometrov. Vozidlo strávilo u nás cca 2 týždne, bolo to taktiež prvé vozidlo s týmto motorom, ktoré sa prerobilo na LPG. Vozidlo sa montovalo u nás v decembri 2016. Zákazník prišiel ku nám až z Kežmarku. Montovali sme systém KME SKY NEVO. Tým, že to bolo úplne prvé vozidlo a systém KME SKY NEVO bol vo vývoji, prišli ku nám do firmy technici priamo od výrobcu a pomáhali nám s montážou a nastavením vozidla. Všetko sa podarilo a vozidlo už najazdilo za cca rok takmer 130 000km na plyn.

 

 

 

MITSUBISHI Space Wagon GDi 2000r.v. 2,4  110kW

Na žiadosť zákazníka a s jeho vedomím sme previedli montáž aj do tohto síce staršieho vozidla, ale do vozidla už v tej dobe s priamym vstrekom. Montáž sme previedli ako do prvého takéhoto vozidla na svete! Tejto montáži predchádzala obhliadka, merania a testy ešte v roku 2015, po ktorých sa nám začiatkom roka 2016 úspešne podarilo systém dokončiť. Systém je od výrobcu KME ktorého tiež zastupujeme. Chcem taktiež touto cestou poďakovať majiteľovi vozidla za trpezlivosť a ústretovosť, že nám dal šancu dobojovať tento boj až do zdarného konca. Prvé autá totiž bývajú najnáročnejšie aj na čas a aj na trpezlivosť. Vozidlo bolo z Trenčína.

 

 

 

LEXUS GS300 2009r.v. 3,0  183kW engine 3GR-FSE

V októbri 2015 sa u nás objavil aj tento krásavec s priamovstrekovým motorom. Systém dodaný do tohto vozidla bol taktiež od PRINS-u s prívstrekovým VSI2DI a prívstrekom benzínu 5% a menej. Trochu sme sa zapotili vďaka tomu, že vozidlo tohto typu bolo montované ako druhé na svete a až na tomto vozidle sme zistili, že je to iná typová rada benzínového vstrekovania s iným zapojením vstrekovačov benzínu a trochu odlišnejšou technológiou ako jeho prvý predchodca v Holansku. To znamená že Lexus mal u týchto áut viacero variant s drobnými odlišnosťami, ktoré môžu mať za následok veľké komplikácie vôbec systém spojazdniť, ako to bolo i v našom prípade. Z tohto dôvodu chvíľku trvalo než sme systém v spolupráci s výrobcom spojazdnili. Tento rok v marci s čím sme už ani nepočítali PRINS dokonca upravil modul na vstrekovaní LPG tak,aby sme my nakoniec mohli odstrániť aj tie posledné drobnosti a tak zdokonaliť úplné doladenie systému do detailov. Aj tu je vidieť dokonalosť a veľkosť vyspelosti výrobcu. Vozidlo sme definitívne dorobili v apríli v roku 2016. Týmto sa ospravedlňujeme za vzniklé komplikácie nášmu zákazníkovi a zároveň partnerovi z Košíc, odkiaľ aj auto pochádzalo a ďakujeme mu za trpezlivosť.

 

 

 

BMW 750Li  2010r.v.   4,4  300kW  engine N63B44A

V druhej polovici roku 2015 bola u nás prevedená montáž LPG do BMW 750Li s priamovstrekovým motorom, pričom to bolo v poradí druhé auto tohto typu s týmto motorom na svete. Systém bol od výrobcu ICOM, od ktorého máme tiež zastúpenie pre Slovensko. Náročnosť montáže a dolaďovanie systému boli naozaj extrémne náročné. Po domontovaní a doladení systému vozidlo chodí veľmi slušne. Musím však chlapsky priznať, že sa dodnes v spolupráci s majiteľom, ktorého sme na riziká upozornili už pred montážou, odstraňujú niektoré nedostatky na systéme. Je to daň nielen za prvenstvo v montáži, ale aj dôsledkom nedokonalosti motora a jeho konštrukcie už od výroby. Vždy sme sa však snažili k problémom stavať sa čelom a pokiaľ je čo i len malá šanca, tak sa snažíme boj nevzdať. 

 

V tomto prípade sme uprednostnili žiadosť klienta na potrebu používania vozidla pred pokračovaním v odstraňovaní zbytku nedostatkov. Dohodli sme sa s majiteľom, že z dôvodu naozaj veľkej časovej náročnosti na odstraňovanie nedostatkov, ktoré zostali, systém LPG demontujeme a majiteľ bude jazdiť na benzín. Ukázalo sa, že tento model má už od výroby problémový typ motora.

 

 

 

Porsche Cayenne 3,6 FSI 2010r.v. 213KW engine M55.01

Do tohto vozidla s týmto motorom sme ako prví na Slovensku a ako jedny z prvých na svete montovali systém Prins VSI2DI (prívstrekový systém s prívstrekom benzínu iba 5% a menej !!!). Prins sa stal našim miláčikom, ak ho tak môžeme nazvať. Montáž nebola až taká jednoduchá ale stála za to. Sme radi, že sme mali tú česť. Vozidlo bolo z Banskej Bystrice.

 

 

 

Audi A6 2008r.v. 3,2 FSI 188kW engine AUK3,2

Aj toto autíčko už vie, aké je to jazdiť na systém Prins. Je to prvé auto s týmto motorom prerobené na Slovensku. Málokto takéto montáže robil a preto bolo pre nás Audi veľkou výzvou. Sme radi, že úspešnou!

 

 

 

Nissan Juke 2011r.v. 1,6 86kW engine AUK

Je to vozidlo so štvorvalcovým motorom, no má zvláštny spôsob vstrekovania a až 8 kusov vstrekovačov. Prvý LPG systém Prins do tohto vozidla po jeho vyvinutí bol namontovaný v Turecku, druhý v Záriečí. To je sila však? Vozidlo bolo z Prievidze a bolo to 21.06.2014.

 

 

 

Mazda 3 2014r.v. 1,5 74kW SKYACTIV-G (BL545)

Môžeme sa pochváliť aj tým, že sa nám ako prvým zástupcom výrobcu 10.06. 2014 dostal do rúk aj systém na vozidlo Mazda 3 2014 r. v. 1,5 s priamým vstrekom. Bol to tiež systém PRINS DLM (kvapalná fáza vstreku cez pôvodné benzínové vstrekovače), pretože opäť Prins ako prvý na svete vyvinul technológiu pre toto vozidlo. Vozidlo bolo z Nitry a systém u nás v rámci školenia montoval náš servisný partner. Keďže sme boli prví, taktiež sme čakali na dokončenie systému pred montážou asi 1 mesiac.

 

 

 

 

Insignia Sedan, 2,0 TSI 2010r.v. 162KW, engine A20NHT

Tak toto vozidlo s priamým vstrekovaním a turbodúchadlom sme montovali v apríli 2013 ako prví na svete, pred nami ho ešte nemontoval nikto. Na našom vozidle bol aj systém dokončený do podoby sériovej výroby. Montovali sme systém PRINS DLM (kvapalná fáza vstreku cez pôvodné benzínové vstrekovače), ktorý ako prvý na svete vyvinul technológiu pre toto vozidlo. Vozidlo sa montovalo zákazníkovi z Martina a na dokončenie systému pred montážou sme čakali skoro 1,5 mesiaca.



 

 
 

Ak vás zaujíma systém od Prins, ďalšie informácie na...

 

 
 
 

 

 

 

Máme radi výzvy, tak nás neváhajte kontaktovať!

Povedali vám v nejakom servise frázy: "nedá sa", "to sa ešte nerobilo" alebo "toto je nemožné"? Poďte k nám a ak sa to bude dať, nájdeme spolu s vami spôsob, ako spraviť z nemožného možné!  Sľubujeme vám vôľu, trpezlivosť, skúsenosti a poznatky, ktoré máme pre vás už teraz pripravené!


Veríme, že zoznam našich vozidiel nebudete brať ako chválenie sa, ale ako dôkaz toho, že si stojíme za všetkými informáciami, ktoré vám na našej stránke poskytujeme. Ďalej veríme, že to bude pre vás dôkazom nášho snaženia neustále sa zlepšovať v práci. I keď sú naše montáže niekedy o niečo drahšie ako tie bežné, stoja za nimi tieto skúsenosti a chuť neustále sa zlepšovať. Za veľa vďačíme aj firme Prins, našej vôli a hlavne zákazníkom, ktorí nás ženú dopredu, držia nám prsty a sú ochotní k nám prísť aj zďaleka, ba dokonca zo všetkých kútov Slovenska.


Ďakujeme.
 

 

 

Koľko ma bude stáť prestavba na LPG?
Pošlite nám parametre auta a my vám vypočítame cenu.
Novinky emailom

Chcete dostávať aktuálne informácie o plyne do auta?