Montáž, servis a prestavba auta na plyn
All4car

Premazávanie ventilov s ValveCare

 

Chráňte ventily premazávaním s ValveCare od Prinsu

 

Sekvenčným premazávaním ventilov LPG a CNG systémom ValveCare od firmy Prins chránite ventily motora. Ventily na motoroch áut, ktoré jazdia na CNG alebo LPG, sú viac namáhané ako ventily na motoroch benzínových áut. Dôvod je jednoduchý. Benzín (alebo nafta) už vo svojom zložení a skupenstve spĺňajú potrebné parametre na premazávanie ventilov a výrobca motora konštruoval motor na palivo benzín alebo nafta. Plyn má ako palivo o niečo iné vlastnosti a pri spaľovaní sa tiež správa inak ako benzín. Vlastnosti, ktoré plyn oproti benzínu a nafte nemá, je potrebné doplniť pomocou premazávacieho systému. My odporúčame systém ValveCare a hneď vám povieme aj prečo.

 

 

 

Premazávanie ventilov znižuje celkové opotrebovanie

 

Premazávanie má v sebe špeciálne prísady, ktoré "mažú" ventily LPG a CNG motorov v pravidelných intervaloch. Premazávaním sa znižuje opotrebenie aj všetkých ostatných častí motora, ktoré prichádzajú do styku s palivom a so zmesou. Tým sa chráni celý motor a predlžuje sa aj jeho životnosť. Pokiaľ na premazávanie ventilov nezabudnete, môžete ušetriť financie za prípadné opravy motora alebo ventilov.

 

 

 

Pozrite si test!

 

Stále kolujú dohady o žiadnom význame a minimálnom účinku premazávaní pre plynové autá. My sme ale chceli vedieť naozajstnú pravdu a fakty o našich technológiách, ktoré vám dodávame a montujeme. Zo skúseností vieme, že firma Prins nič nenecháva na náhodu a preto nás zaujal test premazávania ValveCare, ktorý Prins urobil a my vám ho predkladáme.


Firma Prins motor zámerne rozobrala pred testom, aby zistila jeho pôvodný stav a zmerala tiež stav jeho ventilov a sediel ventilov. Po zložení motora boli zámerne zapojené na ValveCare (premazávanie) iba dva valce (č.2 a č.3). Valce č.1 a č.4 neboli zapojené, aby sme spoznali, či sú rozdiely medzi zapojenými a nezapojenými valcami, ich ventilmi a ventilovými sedlami a ak áno, tak aké veľké tieto rozdiely sú po reálnej 100 hodinovej prevádzke motora. Takto skutočne spoznáme veľkosť vplyvu zariadenia ValveCare. Auto bolo potom vystavené 100 hodinovej bežnej prevádzke, po ktorej bol motor znova rozobraný, skontrolovaný a zmerané ventily.

 

Na valcoch, kde bol ValveCare (premazávač) zapojený - teda č.2 a č.3 - nebolo zistené opotrebovanie sacích ventilov a na výfukových ventiloch bolo zistené minimálne opotrebenie podobajúce sa bežnému opotrebeniu pri jazde na benzín. Naopak, na valcoch č.1 a č. 4 bolo zistené mierne opotrebenie sacích ventilov a dosť značné opotrebenie výfukových ventilov. Tento test reálne dokazuje perfektnú prácu premazávania ValveCare a taktiež chemickej látky v tomto premazávači. Tu je teda dôkaz. Takže o tejto technológii z Prinsu už žiadne dohady.


 

 

ValveCare Test Report (ENG)

 

 

 

 

Prečo odporúčame ValveCare?

Tento systém vyvinula značka Prins, za ktorou verne stojíme aj my. ValveCare je špeciálne vyvinutý pre autá jazdiace na plyn (LPG, CNG). Systém dávkuje zmes inteligentne - počká s dávkovaním až na prepnutie na LPG alebo CNG a podľa zaťaženia motora vie dávkovať toľko zmesi, koľko je potrebné vstreknúť. Pokiaľ je systém ValveCare od Prinsu namontovaný v kombinácii s plynovým zariadením Prins, vieme prepojiť riadiace jednotky týchto systémov medzi sebou a tým pádom dôjde ku komunikácii medzi jednotkami.

 

Aké to má výhody?

Výsledkom komunikácie je to, že keď sa zmes vo fľaši minie, systém na všetko upozorní vodiča zvukovým a svetelným signálom cez ovládač LPG alebo CNG systému. Ďalšou výhodou je to, že ak výmena náplne nenastane do určitého počtu kilometrov, tak ako obranný mechanizmus proti možnému poškodeniu motora prepnú riadiace jednotky na palivo benzín. Prepnutie do paliva plyn umožní systém až po výmene náplne vo ValveCare. Takto je prakticky vylúčené, aby bol motor poškodený z dôvodu chýbajúcej náplne v premazávaní.

 

 

 

 

Mám premýšľať nad premazávaním? Ak chcete ušetriť, určite áno!

 

Počiatočná investícia do systému premazávania pri montáži LPG alebo CNG systému je v priemere od 100 € do 350 € s prácou a s materiálom (záleží od typu auta). Na druhej strane, kompletná oprava zanedbaného motora alebo ventilov vás môže vyjsť na 300 €, alebo až na 1000 €. Samozrejme, pri komplikovanejších motoroch a pri potrebe výmeny viacerých dielov aj na podstatne viac. Treba si uvedomiť, že investujete do svojho vozenia a do svojho vozidla a že chránený motor vám každú rozumnú investíciu vráti. 

 

Treba však podotknúť, že ani montážou premazávania nie je stopercentne zaručené, že nedôjde k poškodeniu motora - veď motor sa poškodí aj v takých autách, ktoré na plyn nejazdia. Na druhej strane zase viete, že ste spravili všetko preto, aby bolo problémov s motorom čo najmenej. Premazávanie vám zníži možnosť poškodenia motora na možné minimum. Čím dokonalejšia technológia premazávania, tým väčšia pravdepodobnosť vyhnutia sa problémom. Aby ste si vedeli porovnať typy premazávaní a vytvoriť obraz o typoch a možnostiach fungovania, rozpísali sme pre vás všetky typy premazávaní.

 

 

 

 

Všetky najznámejšie typy premazávaní ventilov a ich celkové porovnanie.

 

 

 

 

 

Premazávanie si nechajte namontovať v autorizovanom servise

Nezabúdajte, že aj dobrý systém môže pokaziť neodborná montáž. Zastavte sa u nás v All4Car a nechajte si nainštalovať premazávanie ValveCare alebo iné zariadenie skúsenými odborníkmi. Okrem montáže robíme aj servis a nastavenia premazávaní. 

 

 

 

Koľko ma bude stáť prestavba na LPG?
Pošlite nám parametre auta a my vám vypočítame cenu.
Novinky emailom

Chcete dostávať aktuálne informácie o plyne do auta?