Kalkulácia prestavby auta na LPG

Mýty a pravda o LPG

Nie všetko, čo sa hovorí je aj pravda ...

V tomto článku by sme chceli spísať najčastejšie nepravdy o prestavbe na plyne, s ktorými sa možno stretnete. Neberte náš článok tak, že si iba "nadháňame" zákazníkov. Naším cieľom je vaša spokojnosť s plynom a s jazdou na plyn a práve preto by ste mali vedieť aj tieto fakty:


Plyn nie je bezpečný. Bezpečnejšia je jazda na benzín.

  • Nie je pravda.

  • Bezpečnosť plynového agregátu je porovnateľná s bezpečnosťou benzínového. Používajú sa len homologizované (teda overené) nádrže, ktoré sú navyše oveľa pevnejšie a odolnejšie ako benzínové a ktoré sú podrobované skúškam a ich certifikát platnosti sa vydáva na 10 rokov. Po tejto dobe sa nádrž vymení. Na výmenu nádrže vás upozorníme. Viacúčelový ventil zabraňuje naplneniu nádrže na viac ako 80% objemu. Pretlakový ventil sa otvorí pri pretlaku 25 bar.

Pri nehode plyn v aute vybuchne.

  • Nie je pravda.

  • V prípade požiaru vozidla sa tavná poistka na viacúčelovom ventile roztaví a umožní únik plynu. Plyn iba zhorí a nádrž následkom pretlaku nevybuchne. Ochranný ventil dokáže uzatvoriť prietok paliva pri prietoku vyššom ako 6l/min, k čomu môže dôjsť napríklad pri roztrhnutí potrubia. Elektromagnetický ventil sa otvorí až po prepnutí pohonu na pohon LPG. Prítomný je aj ručný uzatvárací ventil. Plynotesná skrinka zabráni vniknutiu plynu do priestorov vozidla v prípade jeho úniku. Odvetranie sa vždy rieši odvedením pod vozidlo. Dokonca sú také evidované prípady, v ktorých keď zhorelo auto, vytiahli z neho neporušenú plynovú nádrž a v mieste kde bola zostal dokonca autolak nepoškodený.

LPG zapácha v aute aj v jeho okolí.

  • Nie je pravda.

  • Moderné systémy zabezpečujú, že plyn LPG z automobilu neuniká. Ak sa vám zdá, že plyn cítite, ide o rovnaký problém ako vtedy, keď vám niekde z auta uniká benzín. Stať sa môže aj to, ale v našom servise vám vieme s touto chybou pomôcť. Dôležité je však, aby ste si plyn nedali inštalovať amatérmi v garážach, ktorí používajú neoverené a zastarané systémy. Taktiež je potrebné si dať LPG pravidelne skontrolovať a prehliadnuť v pracovisku montáže plynových zariadení tak, ako si nechávate po určitom čase alebo kilometroch vymeniť olej či prehliadnuť auto. Potom sa takýmto problémom takmer úplne vyhnete.

Nemôžem parkovať v podzemných garážach.

  • Je to pravda.

  • Na Slovensku sú aj podzemné garáže, najmä v obchodných centrách. Áno, zákaz platí, garáž je označená značkou, ktorá autám s LPG vstup zakazuje. Je to určitá ochrana pred únikom plynu - to však neberte tak, že plyn z auta uniká! V mnohých centrách sú však dnes vyhradené miesta na parkovanie pre vozidlá s LPG, takže koľkokrát sa stane, že s LPG zaparkujete pohodlnejšie ako bez neho. To je dôkazom toho, že sa blýska na lepšie časy.

Pri prevádzke na LPG klesajú autu výkony.

  • Polopravda.

  • Výkon sa môže mierne znížiť, záleží však od toho, na čo auto používate a ako často jazdíte. Pokles motora môžete spozorovať pri starších vozidlách. Pri použití moderných špičkových splyňovačov ako sú značky Prins či Vialle (ktoré používame aj my), pokles takmer nezbadáte. Dokonca pri kvapalnom vstrekovaní sa výkon motora ešte o niečo zvýši. Vieme vám tieto parametre presne zmerať na výkonovej stolici a podať dôkaz o tom, že výkon vám naozaj výrazne neklesol a že sme odviedli naozaj profesionálnu prácu. Takže opäť- nie sľuby ale dôkaz! Zákazníkovi, ktorý chce výkon motora predsa len rovnaký alebo vyšší to vieme zabezpečiť chiptuningom a to, ako inak, než s testom na výkonovej stolici.

Auto na plyn má zvýšenú spotrebu.

  • Polopravda.

  • Áno, je pravdou, že vaša spotreba narastie v najhoršom prípade o 20%. Prax je taká, že to býva približne o 5, 10 až 15 %, ale radšej sľúbime 20% a keď to bude menej, tak to bude len dobre. Je to dané tým, že plyn má o 20% nižšiu energetickú hodnotu. Treba si však uvedomiť, že tankujete lacnejšie palivo. Takto je jazda na plyn stále výrazne lacnejšia ako jazda na benzín.

LPG v aute vraj ničí motor.

  • Nie je pravda.

  • Na rozdiel od benzínu LPG nerozpúšťa olej a nevytvára karbónové usadeniny. Je teda k motoru šetrnejší ako benzín a tým pádom tiež šetrnejší ku motorovému oleju.

Prepínanie na plyn a ovládanie auta na plyn je zložité.

  • Nie je pravda.

  • Jediné, čo musíte urobiť, je natankovať palivo. S tým vám však vie poradiť vyškolený personál na čerpacej stanici, ktorý je aj povinný vám natankovať. Riadiaca jednotka sa na plyn prepne sama a to vtedy, keď je motor s reduktorom správne zahriaty. Jediné, čo budete počuť, je mierne "cvak" - to cvakne ventil na nádrži. Motor však netrhne a neobjaví sa ani ďalší úkon, ktorý by bolo treba spraviť.

Auto na plyn nemôže jazdiť v zime.

  • Nie je pravda.

  • Plyn nezamrzne ani pri teplotách pod nulou. Riadiaca jednotka po potrebnom zahriatí motora sama prepne na LPG palivo.

V aute na LPG zasychajú a zapekajú benzínové vstrekovače, pretože sa nemažú pretekajúcim benzínom.

  • Nie je pravda.

  • Súčasťou prestavieb LPG je tiež overenie bezpečnej a spoľahlivej dlhodobej funkčnosti. Ak je konkrétny typ motora náchylný k zasychaniu a zapekaniu vstrekov, je riadiaca jednotka LPG naprogramovaná tak, aby napr. každý desiaty vstrek bol benzínový.

LPG vraj nie je vhodné montovať do starších vozidiel.

  • Nie je pravda.

  • LPG je možné namontovať skoro do každého vozidla. Systémy vstrekovania plynu sú konštruované pre staršie aj nové vozidlá. Staršie auto vám dokáže ušetriť presne také isté množstvo peňazí ako nové. V tomto je ďalšie čaro jazdy na plyn. Pri prestavbe sa nepozeráme len na vek vozidla, ale na to, koľko najazdíte a aké typy jázd robíte (dlhšie, kratšie a pod.). Ak potrebujete viac informácií, pozrite si náš článok o tom, ako si správne vybrať plyn.

LPG zaberie v kufri veľa miesta.

  • Nie je pravda.

  • Možno tak dávnejšie, pri prvých montážach, bola pravda, že LPG zabralo veľa miesta. V All4Car sa však snažíme plyn namontovať do auta tak, aby čo najmenej zavadzal. V najlepšom prípade (a pokiaľ to dovolia priestorové podmienky) ho pri otvorení kufra ani nezbadáte. Používame moderné technológie a ku každej montáži pristupujeme individuálne. Nádrž sa inštaluje buď do kufra alebo na miesto rezervy. S ohľadom na potreby klienta, veľkosť kufra a typ vozidla.
  • Pozrite si foto už prestavanej Toyoty (na konci stránky). Uvidíte, ako vyzerá profesionálna montáž LPG do auta. Na prvý pohľad ani nádrž nezbadáte, však že?

Presvedčilo vás to o tom, že chcete auto na plyn? Pošlite si žiadosť na kalkuláciu!

 

 

 

 

Súvisiace články:

Čerpacie stanice LPG na mape
Vernostný program
Kontakt