Kalkulácia prestavby auta na LPG

Mýty a pravda

LPG je nebezpečnejšie než benzín.
Nie je pravda - bezpečnosť plynového agregátu je porovnateľná s bezpečnosťou benzínového. Tá je zaručená použitím homologizovaných nádrží, ktoré sú podrobované skúšobným pretlakom. Certifikát o kontrole má platnosť 10 rokov. Po uplynutí tejto doby je potrebné nádrž vymeniť. Viacúčelový ventil zabraňuje naplneniu nádrže na viac ako 80% objemu. Pretlakový ventil sa otvorí pri pretlaku 25 bar. V prípade požiaru vozidla sa tavná poistka na viacúčelovom ventile roztaví a umožní únik plynu. Plyn iba zhorí a nádrž následkom pretlaku nevybuchne. Ochranný ventil dokáže uzatvoriť prietok paliva pri prietoku vyššom ako 6l/min, k čomu môže dôjsť napríklad pri roztrhnutí potrubia. Elektromagnetický ventil sa otvorí až po prepnutí pohonu na pohon LPG. Prítomný je aj ručný uzatvárací ventil. Plynotesná skrinka zabráni vniknutiu plynu do priestorov vozidla v prípade jeho úniku. Odvetranie sa vždy rieši odvedením pod vozidlo.

 

LPG nepríjemne zapácha v aute aj v jeho okolí.
Nie je pravda - moderné systémy zabezpečujú, že plyn LPG z automobilu neuniká. Tento mýtus vznikol na základe starých a mnohokrát amatérsky nainštalovaných zariadení LPG v deväťdesiatych rokoch. Ak je u správne namontovaného moderného zariadenia napriek tomu cítiť plyn, ide o rovnaký problém, ako keby vám tiekol benzín z nádrže. Vtedy je potrebné navštíviť odborný servis LPG, ktorý problém odstráni.

 

Pri prevádzke na LPG má auto malý výkon a zvýšenú spotrebu.
Polopravda - spotreba je porovnateľná s bežným benzínovým alebo naftovým motorom, výkon motora pri spaľovaní LPG sa zníži približne o 5-10% a spotreba vzrastie zhruba o 10% v porovnaní s jazdou na benzín.

 

LPG ničí motor.
Opak je pravdou - na rozdiel od benzínu LPG nerozpúšťa olej a nevytvára karbónové usadeniny.

 

Ovládanie auta na LPG je zložité.
Nie je pravda - moderné inštalácia LPG nevyžadujú iné ovládanie od vodiča, ako čerpanie paliva na čerpacej stanici, dokonca aj to za vás urobí školený personál na mieste. Riadiaca jednotka sa sama prepne na plyn, ak je motor správne zahriaty. Vodič má šancu prepnutie len počuť - cvakne ventil na nádrži LPG, žiadne oneskorenie alebo trhanie motora sa neobjaví.

 

Inštalácia údajne zaberá veľa miesta.
Pravda – jednou z mála nevýhod je, že sa zmenší batožinový priestor. Nádrž na plyn sa inštaluje buďto do kufra, alebo na miesto kde sa nachádza rezerva. Sortiment nádrží je tak veľký, že možno pristupovať ku každej montáži individuálne a podľa potrieb klienta.

 

Auto na LPG nemožno prevádzkovať v zime, pretože zamŕza.
Nie je pravda - LPG nezamrzne ani pri teplotách pod nulou. Riadiaca jednotka sama prepne na plyn LPG, ak je motor správne zahriaty.

 

V aute na LPG zasychajú benzínové vstrekovače, pretože sa nevymažú pretekajúcim benzínom.
Nie je pravda - súčasťou prestavieb LPG je tiež overenie bezpečnej a spoľahlivej dlhodobej funkčnosti. Ak je konkrétny typ motora náchylný k zasychaniu vstrekov, je riadiaca jednotka LPG naprogramovaná tak, aby napr. každý desiaty vstrek bol benzín.

 

LPG vraj nie je vhodné montovať do starších vozidiel.
Nie je pravda - LPG je možné namontovať skoro do každého vozidla. Systémy vstrekovania plynu sú konštruované pre staršie aj nové vozidlá.

 

Nie je možné parkovať v podzemných garážach.
Pravda – parkovanie v podzemných garážach s LPG patrí do jednej z mála nevýhod. Momentálne na Slovensku nie je veľa podzemných garáží. Avšak Českej republike už napríklad tento zákaz neplatí.
 

Čerpacie stanice LPG na mape
Vernostný program
Kontakt